2 december 2014

Adventskalendern.

Nu finns den på bild, adventskalendern. The Adventskalender. 

Jag samlade ihop ett gäng pinnar när jag var ute och sprang i lördags. Det var förresten skitjobbigt att springa med en massa pinnar i händerna. Hur som helst. 

Jag tog pinnarna och la dem i form av en gran, typ alltså. Eftersom barnen sov så kunde jag inte spika och kom därför på att jag kunde surra. Jag är ju gammal scout, så är det något jag kan så är det att surra och slå knopar. 

Till kuvert tog jag gamla albumark (de verkar inte komma till användning nu när det finns bloggar, fotoböcker och instagram...) som jag beskar. Ett ark räckte till tre kuvert. Jag vek arket dubbelt och gjorde ett hål i ena hörnet. 

Kanterna tejpas ihop med washitejp men jag har hittills bara tejpat ihop 1:an och 2:an.


Inuti kuvertet stoppar jag uppdragslapparna som Magda och jag har ritat.


När barnen kom ner i söndags morse satt blev de alldeles förundrade

Och Abbegos alltså. Han är så mysig på morgonen att jag får nippran. Jag vill bara krama honom, och aldrig någonsin släppa. Det rufsiga håret. Den varma, mjuka kroppen. Den lilla stunden av lugn.


Jag missade premiäranvändandet av kalendern igår. Jag prioriterade yoga. Idag fick jag i af vara med. Det var Fridas tur att öppna.


Knyta kanelstång! Eller tejpa.

Vi fick ihop några olika kreationer med hjälp av glitter, washitejp, snören och pärlgirlang.
 


 Tada!!

Nu ska jag gå ner och bestämma morgondagens uppdrag. Det finns än så länge tolv ritade att välja bland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!