12 december 2014

Bella och jag.

I förmiddags åkte makeN, Abbe och Frida norröver. De ska till Åre för att få lite vinter, lite skidåkning på korsan och tvärsan samt lite farmor- och farfartid. En vecka ska de vara där och med restid upp och ner så betyder det att de kommer hem nästa söndag.

Kvar här, är Bella och jag. Herregud vad vi har längtat! :) Längtat med saknadsinslag liksom. Det blir ju väldigt tomt. Och det är juletider och tillsammanstider. Vi har adventskalendern och julklappsinköp och allt det där. Som man gör tillsammans. Men nu blir det bara vi två.

Men ändå. Vi tror det blir bra så här med. Jag ska hämta Bella 15:30 och då tror jag att vi drar till Hemmakväll och hyr en, eller ett par, filmer. Kanske lite godis också. Möjligtvis. Därefter drar vi till den lokala Thai-restaurangen och köper mat som vi tar med hem. Efter mat blir det först planering av allt roligt vi ska göra i veckan (bio, shopping, frukost på McD, biblo...) och sen blir det adventskalenderpyssel som idag blir att göra popcornsgirlanger. Woop, woop. Bilder kan komma att läggas ut på Instagram. :) När pysslandet är klart blir det soffhäng tills det är sovdags.

Så, nu ser vi fram emot massor av mamma-dotter-tid! Fatta vad lyxigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!