13 december 2014

Dagar med bus.

Vi har haft en väldigt fin dag, Bus och jag. Vi började med att en av oss vaknade en timme innan den andre ville vakna. Så en av oss fick sova så länge den ville och den andra fick sova en stund till. Båda var nöjda.

Vi fixade i ordning oss och drog till Egg & Milk. Mitt favorithak, innan jag blev glutenintolerant... Bus älskade det. Hon moffade pancakes och smoothie och jag mumsade egg & bacon. Gott, men... ja, inte pancakes.

Därefter drog vi ner på stan och handlade lite förnödenheter (dvs julklappar, kalaspresent och ett par brallor till B) och sen blev det bio. Vi såg Tjuvarnas jul och den är ju väldigt, väldigt fin/snygg. Den var förstås bra också, lagom spännande och jag fällde inte så värst många tårar.

Väl hemma igen gick Bella till en kompis. "Du vill väl vara ensam en stund, mamma?". Ja, tack. Det blev väl en halvtimme i alla fall, framför brasan med första sidorna i Jane Eyre. Bokklubbsboken. Sen kom ungarna instormade och ville öppna uppdragskalendern. Den visade att det var dags för pepparkaksbak så sagt och gjort. Bus och kompisen gjorde pepparkakor med glatt humör och jag höll mig i bakgrunden och fixade med ditt och datt. Skötte gräddning och beordrade fika framför brasan när de var klara.

Och kvällen igår var förresten också den helt ljuvlig. Vi hämtade thaimat som vi åt framför brasan, pysslade popcorngirlanger en stund och låg sen i soffan och såg första delen i Narnia. Helt fantastisk film. Jag älskade böckerna när jag var liten och filmen var nästan lika magisk.

Så. Det var lite ur mitt, just nu, väldigt enkla liv. MakeN är framme i Åre och resan har gått bra. Imorgon blir det troligen lite skidåkning på ett eller annat sätt. Bella längtar efter skidåkning och jag efter snö. Det här med några få plusgrader och regn på tvären är inte min grej. Men, för all del, vi såg ju solen idag! Hur som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!