17 december 2014

Tillsammans.

Visst. Det är fantastiskt bra att kunna dela upp sig ibland. Att få vara ensam ibland. Att få vara med tre barn ibland. Att som nu, få vara med bara ett barn. För oss funkar det väldigt bra och det känns viktigt för oss. Det är så bra att få ge ett barn mer fokus ibland och det är ju väldigt bra för de övriga två att få mer tid med varandra och få utveckla den relationen också. Win-win alltså.

Men också. Som nu. Det verkar som att vi har fått igenom vår ansökan om att få bygga ut med Attefallsreglerna. Det har varit en lång process och i måndags började det ljusna. Igår fick vi muntligt besked och nu väntar jag bara på det officiella beslutet som ska komma med posten. Jag är ju så jädra glad. Så väldigt lättad. Men. Den ende som vet hur det känns, han är ju inte här. Han som är lika glad och lättad som jag, är hundra mil härifrån och att dela glädje på telefon är inte lika lätt. Hur många smileys man än kan göra. Vi fattar ju förstås att den andra är lika glad. Men ändå.

Och som idag. Jag kom på att det idag är 13 år sedan vi hånglade första gången. Han som blev min man, och jag. I min studentlägenhet i Luleå. Framför Lejonkungen... Jojo. Det är klart att det är menat att vara för alltid då. Hur som helst, jag postade ett instagram att jag saknade honom idag. Och han förstod, så som han gör så bra emellanåt. Han förstod att jag behövde honom, och lite kärlek.

Så, idag när jag kom hem från jobbet och var trött och inte hade lust att laga mat. Då låg det ett paket från blomsterhandeln på farstubron. Det var fem gigantiska rosor som luktar fantastiskt. Och så en lapp med fina ord. Det och gröt till kvällsmat gjorde att en lång dag fick ett oerhört bra slut.

Så. Visst är det fantastiskt skönt att få dela upp sig och göra saker på egen hand ibland. Men. Det bästaste är ändå att vara tillsammans.

7 kommentarer:

  1. Bästa!! Och åh, vad fint med blommor. Och kärlek och samhörighet på distans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaa! Fint med blommor och samhörighetsdistans!!

      Radera
  2. Fantastiskt med utbyggnad! Vilket håll blir det åt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. På baksidan och så en separatbyggnad. Iiiih!!

      Radera
  3. Grattis! Och så några smileys på det. :)

    SvaraRadera
  4. Finaste Anna o makeN!
    13 år går fort - grattis lite i efterskott <3

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!