4 januari 2015

Dialog- statek.

F: Jag bygger ett statek här, så att inte vargen kan ta mig.
Jag: Frida, vet du, det heter inte statek, det heter staket.
F: Jaha, statek. Nej! Jag menar STA-TEK. Näää!!
Jag: Kan du säga Sta?
F: Sta
Jag: Kan du säga Ket?
F: Tek. Nej! Ket!
Jag: sta-ket
F: Sta-tek! Nej!!
Jag: Du vet en som där som flyger upp i rymden, vad heter en sån?
F: ?
Jag: En ryyyyymd....?
F: Fågel!
Jag: Nej, ingen rymdfågel. En rymdraket. Kan du säga raket?
F: Raket!
Jag: Raket - staket!
F: Raket - statek!

Och så vidare. Och vi alla fnissade oss sönder och samman. Frida mest.

2 kommentarer:

  1. Hehe! Vi har fortfarande "gaberoder" hos oss. Inga garderober så långt ögat når :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Ja, det tror jag vi med har :) Eller kanske gaberob.

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!