20 januari 2015

Sjukgymnastiken.

Jag kämpar på, med glädje, med min rehab-träning. Gillar det faktiskt. Jag känner att jag blir starkare. Mina höfter hoppar inte längre ut, lika mycket, åt sidan när jag gör utfall. Jag har märkt att jag har en rumpa, hejhej.

Jag nöter på med löpningen. Har fått tillåtelse att börja med fem kilometer men har ännu inte provat, max är 4,8 km. Det känns bra. MakeN och jag hann med en springtur på semestern och han sa att det hade blivit en avsevärd förändring i mitt löpsteg. Det låter ju positivt. Det känns bra också. Det är inte alls lika tungt att springa längre, varken pga löpsteg eller pga sjukdomstiden. Återhämtning mellan och under pass går snabbare. Jag är inte där jag var, men nu märker jag äntligen att det går framåt.

Planen är att renovera hela mig hos Marie. Allt i från kontorsaxlar till löparvader och från delade magmuskler till korta höftböjare och bråkig bröstrygg. Om ett år är jag en 30-åring i en 40-årings kropp. Hehe. Så. Jag tar det lugnt och bygger upp mig. Jag ska inte träna någon annan styrka utom den jag får från sjukgymnastiken. Den ska träna upp hela min kropp i lagom takt. Efter lite förhandling fick jag ändå lov att springa Göteborgsvarvet i år. Om resan dit går bra förstås. Och jag får göra det med ett genomförandemål och inte prestationsmål. Lofsan skriver väldigt mycket klokt om just mål nu i januari - läs det!

I augusti kan jag börja tävla igen. I multisport och löpning, eller vad det nu månne bliva. Då ska min kropp vara i gott skick igen. Jag längtar och är motiverad att göra det här ordentligt.

Jag ska göra sjukgymnastiken tre ggr/vecka och löpträna får jag göra med två vilodagar emellan, för att vader och lårkaka ska få chans att återhämta sig. Jag ska också gå på massage och försöka få ordning på just de grejerna; lårkakan och mjölksyran i vaderna. Det ser jag fram emot. :)

För övrigt så tänker jag att jag ju vill ut och cykla lite också. I skogen. Så att jag kan få vara ute och träna läääänge. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!