4 januari 2015

Soooool.

Joråsåatt. Det blev en sväng till solen. Inte alls spontant utan planerat i typ ett år. Min mamma fyller jämt och det ska förstås firas med lite värme.
För oss blev det en favorit i repris med Sunwing Arguineguin, där Abbe och jag fortfarande är med och gör reklam i Vings reklamfilm. :)

Resan gick bra, med paddor så är livet väldigt lätt och makeN och jag kan ägna oss åt den som inte är riktigt lika fascinerad. 

Men en liten stund är det kul att knappa i af.

Men han sov en stund i makeNs famn så vi hann äta lunch och se lite film i godan ro.

Igår ägnade vi dagen åt att packa upp, komma till rätta, äta och förstås ta ett dopp i poolen. Mer än ett dopp blev det inte. Det var svinkallt. Men barnen var i en stund, tills Frida blev alldeles för blå och skakig. Då gick vi in och tog den bästa duschen ever. Vi har en två kvadratmeter stor dusch, med två sådana där stora familjeduschar från taket så vi stod där inne alla tre och blev alldeles varma igen.

Idag gjorde vi om det, fast då med hela familjen! :) Ingen ville gå ut.

Ja, det är lite svalt här. Eller, i lä är det alldeles lagom men vinden är isig. Inte som hemma förstås. Och vi njuter ändå. Av ljus och sporadisk värme. Vi satt på altanen idag medan Abbelito sov sin middagsvila, och då var det väldigt skönt.

Det blev också lite lek på miniklubben och imorse blev Abbe alldeles vettskrämd när han såg Lollo och Bernie. Han blev helt stel och skrek och klamrade sig fast vid mig allt vad han kunde. Lille gos.

Men. I lekhuset trivdes han mycket bra. Bland rockringar, vattenfärger och massor av barn.



Bella var med och busade med lekledarna genom att måla på dem med vattenfärgerna. (man fick göra det...)


Frida är lite som Ferdinand. Hon har sin egen värld och kan vara helt inne i den, helt opåverkad av vad som händer runt omkring. Här springer alla barn runt och målar hej vilt på lekledarna, men Frida hon bara sitter och koncentrerar sig på sitt.

Frida Ferdinand. Nu har alla barn gått därifrån men hon märker inget. Hon är inne i sitt målande.

I övrigt har både makeN och jag fått oss varsin springtur och vi fick mysig tid på altanen med spel och bokläsning med Bella och Frida när Abbe sov.

Idag var jag förresten med när han skulle sova middag. Han fick sin välling och sen låg han här bredvid mig och var alldeles varm och gosig. Han var lugn nästan på en gång, även om han kämpade emot lite grann. Han låg här och sjöng Bella-Bella-Bella-Bella med lite olika melodier och sen började han med T-st, t-st, t-st... och jag fattade inte riktigt, tills han satte upp fingret framför munnen och jag fattade att han sa TYST. Bella brukar skrika det till honom ibland när han tjatar för mycket när de ska sova. Hehe. Men, efter lite vändanden och vridanden så somnade han. Och det ÄR så mysigt att se. Det är så fascinerande och jag kan inte sluta titta... på de där ögonen som vill försöka öppna sig men med ögonlock som är alldeles för tunga... på armen som viftar förtvivlat men som sen lugnar sig och det kommer en liten hand som lägger sig på min arm. Och täcket som han drar upp så att bara ögonbrynen syns, för att sen när han ska somna, dra ner täcket igen. Älsk på barn som somnar. Jag låg här en stund och njöt av honom. Fotade och la upp på instagram. Men sen kom resten av gänget hem med lunch och jag fick gå ut i solen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!