18 februari 2015

Oj.

Imorgon är det dags för Crom Clearance. Vi blev sjuka i förra veckan och fick skjuta upp undersökningen.

Vi har berättat för Frida om den idag och kollat på Dunder på webben. Frida är laddad och ser fram emot att åka till sjukhuset. Faktiskt. Trots att det blir nålstick, och kanske någon tår.

Först tänkte vi att bara makeN skulle åka med Frida. Han har minst på jobbet just nu och undersökningen tar flera timmar. Men, idag fick jag lite orospanik. Vi har gåbuss imorgon och tanken var att makeN och F lämnar Abbe och jag går gåbussen med Bella & gänget. MakeN och F åker till Östra och jag till jobbet.

Men. Så fick jag den där gnagande känslan. Jag vill ju vara där. Inte för att Frida behöver mig. Hon klarar sig alldeles ypperligt med sin älskade far. Det är jag. Jag behöver vara där. Se att hon är okej. Kolla att sjuksköterskorna sköter sig. Tigermamman i mig morrar, Det är bara att följa instinkten.

Så. Jag sms:ade fredagsmamman och bad om att få byta dag. Det gick bra. Imorgon bitti åker vi till Östra och jag är med tills jag känner mig lugn och åker då och jobbar. MakeN tar resten.

Idag har jag också mailat min chef om alla sjukhusbesök. Fick ett "Oj" till svar. Jag delar med mig av mailet så fattar ni också. :)

"Sjukhusbesöken duggar tätt nu.

19 feb, 8:00
Frida ska kolla njurfunktion imorgon (det som skulle gjorts förra veckan men som vi fick ställa in pga kräksjukan) och jag vill vara där första halvan. De ska sätta in kanyl och spruta in ett radioaktivt ämne. Men när det är klart får N ta resten. Jag borde vara inne senast 10.

23 feb, 13:00
Vi ska träffa Fridas njurläkare och få svar på njurundersökningen. Det är klockan 13. Både N och jag är med då. Vi är alltid det när vi träffar läkare eftersom det är så lätt att man missar något, eller missförstår, eller så. Speciellt eftersom Frida också är med.
Jag jobbar hemifrån efteråt, om det inte drar ut för mycket på tiden.

25 feb, 11:20
Abbe ska till astmaläkaren på återkoll. Jag tar den eftersom det är när jag är och provkör XC90. Tänker att det blir bra med lite vardagstestkörning. In/ut med bilstol, barn och så.

11 mars, 8:45
Frida ska till hjärtmottagningen på ultraljud och läkarbesök. Både N och jag är med på det. Jag skulle uppskatta om jag kan jobba hemifrån resten av den dagen, så slipper jag köra fram och tillbaka. Plus att jag alltid blir lite urlakad efteråt. Är det okej?

Sen blir det väl ett besök till ögonläkaren någon gång i mars också. Men det har vi inte fått kallelse till än. Och i maj är det kontroll av längd och vikt (men det tar vi sen).

Hur som helst. Det är lite mycket nu. Och även om det bara är undersökningar och allt säkert ser bra ut så känns det väldigt ovisst. Jag går tillbaka till den där första tiden av oro och ovisshet. Förnuft och känsla, du vet. Inte alltid samma sak. Så jag är lite disträ och lite spänd just nu.

Bara så du vet."

Nu vet ju också ni vilka dagar och tider ni ska tänka lite extra på oss. Det är ju bra det. Börja imorgon vid åtta.

3 kommentarer:

  1. Klockan åtta tänker jag på er imorgon!

    SvaraRadera
  2. Tänker på er om än en dag för sent. Hoppas att allt har gått bra!

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!