25 mars 2015

Bökigt.

Jag fick en liten igenkänningsfnissattack en morgon när jag lyssnade på morgonpasset. Det var en av programledarna som pratade om att det var så bökigt med barn. Eller hens kompisar uttryckte sig så. Det var bökigt att åka till stranden. Det var bökigt att få in alla ungar i bilen. Det var bökigt att få med matsäck. Det var bökigt att göra si och det var bökigt att göra så.

Så känner jag ofta. Det är så jädra mycket lättare att vara hemma. Det kan vara lite bökigt att få till middag till alla. Eller lunchen på helgerna. Och det kan vara lite bökigt att få till kvällssagan. Men, det är inget mot hur bökigt det är att åka iväg och luncha på restaurang. Eller hur bökigt det är att ta bilen till en superhäftig lekplats.

Det är bökigt att få plats med alla ungar i bilen. Det är bökigt med bilstolar. Det är bökigt med säkerhetsbältena. Både att spänna, och spänna upp. Det är bökigt att få in alla ungar, det är bökigt att få ut alla ungar.

Det är bökigt att hålla reda på alla ungar.

Det är mycket som är bökigt. Mer eller mindre jättebökigt.

Därför är jag väldigt nöjd när jag faktiskt får iväg mig, och ungarna, på något. Som i lördags när vi hade besök av finaste Åsa och Mollan. Då tog vi oss till Universeum och beundrade hajarna, svettades i regnskogen och fikade mindre goda chokladbullar. Det var lite bökigt, det var det allt. Med att hitta parkering och trängas med folk. Men det gick ju.

Och lite bökigt var det allt att åka till Hemmakväll efteråt och låta alla barnen välja lördagsgodis.

Men fy fasen vad värt det är. Barnen älskade det! Och godiset. Mest godiset. Och filmen.


Så. Lite mer med bök kanske. Eller lagoma korvar är nog bäst. Det är ju rätt gött att vara hemma. :)

4 kommentarer:

  1. Precis så. Asbökigt att ta sig iväg till skidbacken. När man står i liften börjar det roliga
    /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Japp, det är ju värt lite bök för att få till de där guldstunderna.

      Radera
  2. Mollan och jag längtar så tillbaka till er - ni är världens härligaste familj! Det var en fröjd att få del helgen tillsammans med er! Kram!!1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och vi vill gärna ha er tillbaka!!! Vi var verkligen bra för varandra!!

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!