1 mars 2015

Sjukgymnastiken.

För flera veckor sedan frågade Johanna mig på funbeat varför jag går hos sjukgymnasten.... Så det får ju bli ett blogginlägg, tänkte jag.

Först och främst för att min bästa vän Challan-Brallan har gått hos den här sjukgymnasten, Marie Larsson på ElitRehab, och pratade väldigt väl om henne. Challan gick dit pga ond ljumske pga kärlek till löpning pga tre graviditeter. Typ. Hon gick dit under ett år och fick hjälp med både löpsteg och styrketräning för att bli bra i ljumskarna.

Jag har ju sprungit på och det har funkat helt okej. Efter ett par mil har jag fått lite krampkänningar i vader och ont i en gammal lårkaka. Och ju närmare lopp jag har kommit desto mindre styrketräning har jag gjort. Och då fått lite ont i ländrygg mm. Småsaker, men ändå.

I höstas under min maratonsjuka så hann jag ju tänka lite. Reflektera över till exempel mitt löpsteg, som verkligen är kass. Jag fattade att jag vill bygga upp min kropp så att den håller för både lång löpning, multisport, cykling och framförallt vardagen med ungar att bära och en dator att sitta framför.

Ja, och så lite delade magmuskler på det.

Det var helt enkelt läge för att renovera hela mig. Bygga om från grunden. Innan jag faller ihop, isär.

Därför bokade jag tid hos Marie. Och ju mer jag går dit desto mer inser jag hur välbehövligt det var och hur stor skillnad det gör. Älsk på det.

PS. Jag är nu uppe i 6 km långa sträckor och jag är en hejare på utfall.

2 kommentarer:

  1. SÅ roligt att höra! Och vilket bra beslut av dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klok som en... 40-åring? :)

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!