9 mars 2015

Vad gör jag på jobbet?

Jag förstår att ni är många som undrar vad det egentligen är jag gör på jobbet. Jag med. Höhö. I alla fall. För er skull. Eller ja, kanske inte. För våra nära och käras skull, så fixade vi på min grupp en besöksdag. 

Det var så kul! Det blev så bra!!

Jag är inte säker på om alla de som var där fattade mer av vad vi egentligen gör men alla hade i alla fall kul och jooo, lite mer vet de nog. 

Några av mina kollegor. Och en chef. Ni får själva gissa vem det kan vara.

De flesta gillade också att få sitta i/känna på/titta på den nya XC90:n. Vår stolthet förstås. 

Vi började med ett möte. Bella var INTE imponerad av möten. 

Abbe älskade hela dagen där. Fria ytor att springa på.


Massor med saker att undersöka.

Människor att charma.




och förstås prova V40 och den nya XC90:n.


Bellas roligaste var stationen Packad och klar. Där skulle man packa in väskor/barnvagnar/bokhyllor i bagaget på en V60.


Framme i bilen skulle man få in så många flaskor/CD-skivor/DVD-skivor som möjligt i dörrfacken och annan förvaring fram.


Pappa... jag vill ha med den här filmen hem...


Näst roligaste stationen var Måttfull.

Här fick man ta ett stort kliv, som mättes upp. Dessutom mättes det upp hur lång man är. 

Och så kollade vi något som heter Apindex. Dvs om du har längre armar än vad du själv är lång, så har du positivt apindex (bra på att klättra :). Om du har negativt apindex, dvs du är längre än avståndet mellan fingerspetsarna ser man mer ut som en T-rex... (Jag har negativt.)

Bella mäter pappan medan Frida och Abbe försöker reda ut sin oreda. 

Coolaste stationen, by far, är cave.


Här kan man uppleva bilar i 3D. Det gör vi när vi utvärderar kommande bilar och även konkurrenter.


Pausfågel. 

Det ritades upp nya bilförslag också. 



På en station fick man testa en laddhybrid och komma med idéer på hur/var sladden ska förvaras. 

Så. Det jag gör på jobbet är alltså att se till att det finns ordentligt med plats för bagage, för flaskor och annan småförvaring. Jag jämför olika bilar i 3D för att se vilka som är bäst till exempel på framåtsikt. Jag funderar över hur vi kan skapa smartare förvaring för tex laddsladd. Jag pratar om saker som WEM, gökbo, a-stolpar, DIM, HUD, CSD, running board, belt line... Typ så. 

Lätt som en plätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!