27 april 2015

Attefall.

Nu tar jag en paus från allt sjukt. Och så tittar vi på lite roligt i stället!! 

Vi håller ju på och bygger ut. Det är en attefallsutbyggnad på själva bostadshuset. 15 m2 blir det.

Och 25 m2 fristående attefallshus på tomten, som ska bli kontor, gästrum och trumrum. 

Välkomna till Ballabarn AB. Nytt kontor, kombinerat med gästrum.  

Frida visar er gärna runt.

Lite frusen. Matchar koftan med läpparna. Men som vanligt. Och lappen ja. Jag vet, den ser knasig ut. Men vi har blivit så hemmablinda så vi ser det inte längre. Det svarta är till för att hindra ev ljusinsläpp vid kardborren... Temporär hemmalösning som verkar bli permanent.

Kikar in i pappans trumrum som även ska bli gästrum och förvaringsrum.

Och så en altan som går runt 3/4 av huset.

Förhoppningsvis blir det ett skärmtak här över men det blir i nästa veva. En sak i taget.

Attefallshuset bakifrån. I lärk. Och på taket ska det läggas sedumväxter.

Huset från framsidan. Och ni ser ju på alla bilderna även downside of renovering. Skräp överallt.

Välkomna!

Det har blivit lite nya ställen att sitta på. Vi kan numera hitta både lä, skugga och sol på olika ställen på altanen. Det känns så jädra gött.

Man kan även träna på att nicka boll här.

Så. Det är en bit kvar. Insidan räknas ju den också. Men om ett par veckor borde väl allt vara klart. Vi har valt golv, Svanen-märkta, från Forbo. Jag har hittat en tapet som jag vill ha som fondvägg i mitt kontor och resten av väggarna ska målas. Oklart med vad. Jag har, som många andra, fastnat för Kalklitir, men det verkar svårt att måla på spackel, man måste måla med någon akrylfärg över och det tänkte jag undvika. Men, vi hinner ändå inte riktigt med att vara miljövänliga på allt. Snickarna är väldigt snabba... Så vi får se. En får göra så gott en kan. Typ.

Vi längtar så vi spricker tills det är klart men njuter som tusan redan nu av altanen!

4 kommentarer:

  1. Jättefint och mkt bra tänkt m altanen!!

    SvaraRadera
  2. Verkligen supersnyggt!

    SvaraRadera
  3. tack! ja, vi är väldigt nöjda!

    SvaraRadera
  4. tack! ja, vi är väldigt nöjda!

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!