15 maj 2015

Varvet.

Apropå träning. Jag har inte bestämt mig huruvida jag ska starta på lördag eller ej. Göteborgsvarvet, ni vet. Halvmara. 21 km.

Anledningar till ATT STARTA:

Känna efter hur kroppen känns. Jag klarade ju 16 km, då borde jag ju klara 5 km till.
För att ha ett lopp som bara ska genomföras, inte presteras, och därför känna att det är roligt att springa varvet.
För euforin efteråt.


Anledningar till att STANNA HEMMA:

Jag kommer få en mycket sämre tid än förra året. Förra året var jag bra tränad och lyckades ändå inte komma under 2 tim. Alltså är jag helt värdelös på löpning. (Fast min bättre sida försöker övertala mig att det var för att jag ju just kommit hem från Hawaii, fick kramp i vaderna efter en mil och hade rent allmänt en dålig dag.)
Jag är dessutom feg. Vill ju inte starta om jag inte vet att jag kan få en bättre tid.
Jag kanske får ont.
Jag kanske inte orkar.
Jag kanske förstör för morgondagen genom att överbelasta mig.
Jag har verkligen inte tränat för det här.


Så, ni ser ju vilken sida som har flest anledningar.

Men, jag gillar ju inte att vara feg. Och jag borde väl verkligen jobba med den mentala biten, huruvida det är okej att bara genomföra, inte genomlida. Dessutom inse att jag inte är kass på löpning bara för att jag inte är snabbast.

Gah. Självförtroende och självkänsla och löpning. Håhåjaja.

To be continued.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle inte springa, mitt självförtroende och möjligheten att dra på sig ngn onödig skada på all asfaltslöpning skulle vara mina huvudmotiv. Däremot skulle jag åka in och kolla och bli inspirerad för fortsatt träning. Skulle valt 1aug som riktmärke och där knäcka alla på en tävling som jag hinner förbereda mig bra inför :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller egentligen med på det första men inte på det andra... Fifn för att åka in till Göteborg en dag som den, om man inte måste :)
      Kommer ni och hejar den 1 aug?! :)

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!