9 augusti 2015

Race report - AIM Challenge 2015 - prerace.

Okej. Här kommer den sanna historien om gårdagen. Då, när två glada amatörer kom tvåa i en jädrigt stor multisporttävling.

Jag kan villigt erkänna att vi har haft hybris sen klockan 22:20 igår kväll. Men mer om det sen. Nu tar vi då.

Vi hade ställt klockan på 6:45 och vaknade med den där fnissigheten som kommer med skräckblandad förtjusning.

Vi åt gröt och varsitt ägg, drack kaffe, rödbetsjuice och vatten med vetegräspulver i (ungefär lite äckligare än det låter men tydligen fantastiskt bra. Det var det som gjorde susen. :)

Morgonen gick i övrigt åt till att säga "iiiih!!!!" och "vad ska du ha på dig?" och "jag måste på toa" och "race day!". Vi var pirriga.  Jag hann med att baja tre gånger,  och kissa sex gånger innan starten. Lite så ni fattar att det var lite nervöst.

Vid 8:30 åkte vi ner till Lindvallen, andades lite och gick sen runt och rekade lite (dvs kissade och kollade på starten). Vi funderade över klädval igen. Bestämde oss för långärmat underställ, t-shirt, och vindjacka. Det var lite kyligt och blåsigt.

Så var klockan plötsligt 9:30 och det var dags för tävlingsgenomgång.



Därefter sniglade sig tiden fram till starten kl 10:00. Vi fick roa oss med att instagramma upp groupies.


Kartorna hängde med jämna mellanrum på ett snöre. Varje lag väljer en karta och när klockan blir 10:00:00 och starten går så får man ta kartan.

De flesta markerade ut sin karta med en cykelhandske. Vi löste det på enklare sätt.
 

 Många lag har likadana kläder. Vi jobbar på det. I morse kom jag i alla fall på att vi kunde matcha strumpor, eftersom jag har två par likadana.

Sen blev klockan plötsligt nästan tio och vi fällde ut hornen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!