8 augusti 2015

Strategi.

Herregud vad vi har varit strategiska idag. Vi har jobbat från morgon till kväll med kartor, karttecken, skalor, rutter, vägar... Och ätit. Dagens mest använda fras har varit "fan vad jag är mätt!" men "jag måste på toa" och "vad tycker du, hur gör du?" ligger tätt inpå.

Vi började dagen med gröt- och äggfrukost och drack rödbetsjuice och kaffe till. Kollade kartorna igen. Drack mera kaffe, tog två jordnötssmörsmackor och kissade otaliga gånger innan vi tog bilen och drog iväg. Vi började reka mot Tandådalen/Hundfjället, körde små grusvägar och cyklade en vända. Vi vände och körde ner mot Sälen. Mätte sträckor och kollade om det var platt/uppför/nerför. Körde några fler grusvägar.

Åkte till Lindvallen och shoppade varsitt par cykelhandskar och åt lunch. Efter lunchen åkte vi hemåt och summerade vad vi lärt oss. Det regnade ganska mycket. Vi yogade en halvtimma. Packade prylar. Vilade en timme. Åt mer mat. Det har varit tema bacon kan man säga, och pasta förstås. Och choklad.

Nu ikväll har vi varit nere i Lindvallen och hämtat ut nummerlapp; lag 4 är vi. Vi cyklade också en sväng kring Lindvallen men det var ingen vidare boost för självförtroendet.

Efter den här dagen så har vi kommit fram till följande strategi:

  1. Vi tar minst tio minuter i starten och kollar kartan.
  2. Annie läser upp kontroller värda över 10 poäng samt kontroller värda mindre än 4,5 poäng - Anna cirklar resp kryssar på kartan.
  3. Vi tar inga bemannade kontroller vid starten. 
  4. Vi cyklar så mycket som möjligt, dvs springer minimalt.
  5. Vi försöker hitta ett yttervarv runt bergen. 
  6. Vi undviker fjälltoppar.
  7. Vi planerar en helrutt men med punkter där vi kan revidera strategin beroende på den tid vi förbrukat. 
  8. Äta en energibar/snickers per timme. 
I ryggsäcken har vi packat:
  1. Löparskor
  2. 5 energibars
  3. Energigel
  4. Saltlakritspåse
  5. Vindjacka
  6. Handskar
  7. Första förband
  8. Cykelverktyg
  9. 1,5 liter vatten/sportdryck
  10. Astmamedicin (jag har börjat med Ventoline när jag tränar)
Våra mål med tävlingen:
  1. Vi vill ta 20 kontroller. 
  2. Få ut våra inre aggressioner. 
  3. Skratta hysteriskt av utmattning. 

-------------------------------------------------
Jag skrev det här på fredagskvällen men publicerar först på lördag när starten går... vill ju inte att någon ska kopiera vår fantastiska strategi det här året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!