21 augusti 2015

Utbyggnaden.

Ni är förstås förtvivlat nyfikna på hur det går med utbyggnaden. Jodå. Själva bygget blev ju klart före sommaren. Det är en målning och ett par golvbitar som fattas. I övrigt klart.

Så. Nu har vi bara resten kvar. Att möblera upp de nya kvadratmetrarna och bestämma hur de ska användas. 

Det här är tidigare tv-rummet och går nu under namnet Tomrummet.

Här håller vi på och funderar om vi ska bygga vägg nu, eller sen. Och medan vi funderar så använder barnen det som extra utrymme, det är också väldigt bra förvaring för alla våra dynor till utemöblerna. Jodå.

Nya tv-rummet har ni ju sett. Bord är till för att sittas på. Tydligen.  

Jag har påbörjat projekt "hawaii-instagram" men inte slutfört det... Måste göra om andra raden så att den hänger ner lite mer. Men sen tror jag att det ska bli bra! Ni får se mer när det är klart.

Här äter vi lunch och middag.

Ingången till mitt kontor.

Klätterväxter som har tagit sig ganska bra i sommar. Farfar var här i början av sommaren och hjälpte till att bygga klätteranordningen till blommorna vi fick av dem.

Utsikt från kontoret.

Välkommen hit! Äntligen har vi lite mer plats för gäster och lite mer ostört. MakeN har en liknande bäddsoffa i sitt rum. I natt blir det invigning av kusinerna med föräldrar. Tjoho.

Och själva kontorsdelen. Lite sparsmakat och rörigt men det kommer nog ordning hit också. Jag hade en massa bilder på väggen, som jag satte upp med washi-tejp. Men nja. Det satt i ungefär en halv dag innan det började lossna. Gah. 

Sedumtaken som vi la på både tillbyggnad och utbyggnad. Älsk på det! I våras när det kom var det mest grönt men nu skiftar det fint i rosa.

Utsikt från badrumsfönstret.

 Några busiga blommor sticker upp och bryter av det platta. En rolig överraskning var att vi faktiskt ser lite av taken från altanen nere. Det hade vi inte räknat med men nu när det har börjat växa en bit så sticker det ut lite över kanten. We like a lot.

Det bästa med makeNs rum!! (jag vet att han inte håller med :)


Här har jag fått hänge mig åt ordning och reda! Struktur!! Överst finns Barnkläder - sparas! och Barnskor - sparas! Alltså favoriterna från nyföddis till tvåårsåldern. I raden till vänster finns ytterkläder sorterat i storlek, från 104 upp till 134. I raden till höger finns alla vanliga kläder, sorterat från storlek 104 upp till 134. I backarna längre ner finns alla skor, från storlek 27 och uppåt. Jag äääääälskar det här!!!!!!!!

Förut har jag varit uppe på vinden och härjat. Inte hittat. Eller hittat för sent. Plus att det alltid har legat kläder i stora högar som ska upp på vinden men som aldrig kommer dit... Men nu så. Nu finns det i alla fall hopp.

Det bästa med makeNs rum, enligt maken. Digitaltrummorna.

Godnatt från Ballabarn AB.  

2 kommentarer:

  1. Längtar efter att få komma och se det live!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, när kommer du? Du får bo i mitt rum :)

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!