14 augusti 2015

Vardagen.

Igår drog vi igång vardagen igen. Barnen lämnades på förskola och fritids. MakeN och jag drog till Volvo. MakeN tjuvstartade faktiskt i onsdags så han är nog igång igen på riktigt. Jag mjukstartade igår med att läsa mail, fika, berätta om Annies och min fantastiska bravad (x antal gånger) och förstås prata om fina semesterminnen. Och, ja, jobba lite också då. Lite.

Idag är det Ballabarn för fulla muggar. Jag har en hel del jobb som ligger och väntar. Förutom en massa barnbilder så ska jag också avsluta ett annat kul jobb jag fick göra i somras, nämligen ett CD-omslag till en granne som ska försöka få en skiva utgiven. Väldigt roligt jobb!!

Jag var redo att börja jobba igen igår. Faktiskt. Det har varit fantastiska sex veckor men var sak har sin tid. Och lite rutiner är inte fel.  Träffa kollegor. Jobba i mitt nya Ballabarn-kontor!

Så. Vi är redo för vardag. Veckohandlingar. Lösa veckoplaneringen. Få ihop träningar. Hämta/lämna barn hos kompisar. Städningen...

Och så hoppas vi på ytterligare några fina kvällar. Igår var det förresten en fantastiskt vacker kväll som jag njöt av ifrån cykelsadeln. Jag körde mtb med ett gäng tjejer här i Skatås. Alltså, det är så många av dem som är så grymma!! Jag är visserligen stark och ganska modig men jag ligger ändå en bit ifrån dem. Girl power.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!