14 september 2015

DIY - dörrskylt.

Ett skäl till utbyggnaden var att Bella behövde eget rum. Det enda rum vi hade över var mitt kontor kombinerat med gästrum. Och det ville jag ju inte bli av med. Så vi fick bygga ut. Hehe. 

När jag flyttade ut i Attefallshuset, flyttade Bella in i sitt nya, egna rum. Vi lät det vara som det var, i fråga om tapeter och golv men så småningom ska hon få välja nytt där. 

Hur som helst. Jag fick en idé som ni kan få använda. En dörrskylt. 

Jag fotograferade Bella, printade ut ett urval, plastade in dem (laminerade), gjorde ett hål upptill, satte upp en krok på hennes dörr och vips så har hon en liten arsenal av sinnesstämningar att välja på.

Kroken är självhäftande.  

Lamineringsapparat har väl alla...? Om inte, det går att skriva ut bilderna på lite tjockare papper och förstärka hålet med tejp.

Och sen var det bara för Bella att välja känsla att visa upp. 

Oftast sitter den här uppe. 







Så. Gör't. Bella gillar det och jag med.

2 kommentarer:

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!