20 oktober 2015

Femmans - mycket liten race report.

Här kommer en kort version för er som inte kan bärga er. En längre kommer så småningom.

Första sträckan:
Paddling - vi låg någonstans i mitten slutet av fältet första halvtimmen. De som paddlade kajak i stället för kanot (som vi) låg långt före. Men, det visade sig att vi kom in som första kanot-lag. Jag vet inte placeringen i övrigt, eftersom jag inte vet hur många tjejlag som körde kajaker men kanske fyra?

Andra sträckan:
Mountainbike - bytet gick smutt och vi var snabbt upp på hojarna och iväg. Det var snitslat till första kontrollen, vilket var skönt för då hann jag landa lite i orienteringen. Sen tog vi resten av kontrollerna utan problem. När vi kom in för växling ropade de ut i högtalarna att vi låg trea. Vi fick både hybris och nippran. Trea!!! Men va fan! Då är vi ju så här bra! :)

Tredje sträckan:
Löpning - vi kan också kalla den katastrofen. Vi sprang helt fel till första kontrollen, tappade typ 20 minuter! Sen gick det fint tills vi hade tagit sista kontrollen och skulle till målet igen. Helt fel. Alltså helt fel, återigen. Tappade 20 min till, typ.

Kom in i mål på en åttonde plats.

För ett år sedan hade vi jublat. Nu såg vi det bara som en förlust. En missad tredjeplats. Sjukt trist.

Men jag försöker vända på det och inser att vi faktiskt är bra. Vi var ju sjukt bra på både paddling och mountainbike. Jag håller fast vid det... och att vi låg trea rätt länge i tävlingen.

4 kommentarer:

  1. Men ja! Ni börjar ju bli rutinerade ess i multisportsammanhang. Håll fast vid det! Coooooolt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hell yeah! (det lyckas ganska bra!)

      Radera
  2. Ni är sååå välkomna att fortsätta träna orientering :-)

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!