26 oktober 2015

Höstlov.

Jag fick en halvdags höstlov. Det var ytterst perfekt. Det är klart att jag ville ha mer. Men hellre de timmar jag fick än inte alls. Jag fick sovmorgon till 7 och de fick lyxa med bolibompa. Sedan två veckor tillbaka har vi kommit på att Bolibompa är en fantastisk barnvakt på morgonen!! Det är verkligen ett steg framåt/uppåt. 

Efter frukost fixade jag ihop varm choklad, frukt och mackor och sen drog vi till skogs. Det är lite mankemang att få på alla kläder, borsta tänder, sätta på sig ytterkläder... men sen är det värt det. 

Vi tog en cykeltur till en koja i närheten. Kojan blir restaurang och kiosk i ett huj. 

Alla tre leker tillsammans. 


Här har det lagats sushi.

Betalningsmedel är dessa guldpengar. 




Frida ska ut och fiska.  

Min något teatraliska son. Här är det en svärm flugor som ställer till förtret. 


Och nu är han ett monster. Tjoho. 

En helt vanlig dag. En bra dag. Och jo, de bråkar. Om pinnar och vem som tog den saken först och vem som sa vad och vem som slog vem först och... men de fixar det oftast själva och det arga går över så fort. Tårarna torkar och snart bubblar skrattet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!