24 oktober 2015

Lördagzzzlapp.

Det har varit lite mycket nu ett tag. Med trevliga besök på helgerna, multilånga tävlingar, kompisfrukostar och ovanpå det ganska mycket jobb. Mycket kul betyder ofte för lite sova. Dålig sömn dessutom de få timmar som varit. Pga oroliga barn. Men, i natt sov jag nästan 11 timmar (med ett avbrott på en kvart när jag fick sitta vid Abbes säng för att han skulle somna om vid 1-tiden).

I veckan har jag dessutom varit stressad och ätit dåliga luncher och knappa middagar. Igår började jag ta ikapp det. Jag vaknade vrålhungrig och efter en hel dags ätande, mestadels bra mat men rätt mycket mörk choklad och lite godis slank också ner. :)

I morse åt jag gröt, ägg och två mackor samt drack tre koppar kaffe och åkte iväg för att träna styrka. Första gången på väldigt länge, typ tre veckor? Det tog en timme att komma igenom programmet jag fått av Marie (sjukgymnasten) och jag var rejält slut och svettig efteråt.

Efter lunchen spelade jag spel med Frida en stund, läste saga och sen la vi oss i soffan för att vila lite, Frida och jag. MakeN och Bella var iväg på annat håll. Preciiiis när vi skulle somna vaknade dock Abbe och kom ner. Han la sig hos mig och grymtade lite innan han faktiskt somnade om!! Frida gick in i lekrummet och lekte och jag somnade och sov en stund till med Abbe i famnen.

Återhämtning tror jag det kallas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!