30 oktober 2015

Ovanlig arbetsvecka.

Den här veckan var lite ovanlig arbetssättmässig.

I tisdags satt nämligen två kollegor och jag på en konsultfirma på Lindholmen (Gbg) och jobbade koncentrerat med vårt projekt. I vanliga fall är dagarna täckta av möten. Gärna flera samtidigt, på olika ställen av Volvo, så att man får mycket motion och lite gjort. Vi kände att vi behövde ett avbrott från det, och få sitta tillsammans utan att bli störda. Det var väldigt, väldigt skönt!

Under tisdagen började jag dock känna att något i kroppen ej var som det skulle... Men, jag tänkte att det nog bara var på låtsas så jag struntade i varningstecknen och gick på yoga med min kompis Magda. Det var roligt att ses och yogan var kul. Kände dock ännu mer att jag nog var på väg att bli sjuk. Och mycket riktigt, en halvtimme efter att jag kom hem slog det till ordentligt. Tjoff. Förkyld. Jag eldade på med Esberitox och Coldzyme och gick och la mig.

På onsdagen jobbade jag hemifrån. Det kan jag typ aldrig göra, pga alla möten. Men nu var jag dels ordentligt förkyld plus att makeN tog med sig min bilnyckel till jobbet... (Lite hög stressfaktor när jag upptäckte det precis när jag skulle åka till skolan med Bella - tur vi har sjyssta grannar :)

Jag trodde (hehe - jag är lite väl optimistisk ibland kanske) att jag skulle bli frisk till torsdagen om jag var hemma på onsdagen. Det blev ju inte riktigt så. Så jag fick ställa in mtb-tur med min kompis Magda och ta ännu en dag med att jobba hemifrån.

Idag är jag piggare och ser ljuset i tunneln. Tjoho! Och idag får jag jobba med mitt egna roligaste jobb. Älsk på det.

Så tre dagar jobb utanför kontoret. Surreal, but nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!