15 oktober 2015

Redo för strid.

När kroppen gör sig redo för strid är det vanligt att pulsen ökar och/eller att man får handsvett. Det är några av kroppens sätt att förbereda sig.

Ett annat är att man blir akut bajsnödig.

Det är det som oftast drabbar mig. Om jag ska göra något som är utmanande, t ex multisporttävling, Göteborgsvarvet eller om jag ska springa långpass för mig själv, eller kanske intervaller. När det är något som gör mig aningens taggad eller nervös - då måste jag gå på toa och baja innan.

Sen känns det bra.

Jag tänker att det är lite så'nt här ni vill veta om mig. Eller?

3 kommentarer:

  1. Ja! Berätta gärna mer... ^^ Jag har mer tvångstankar om jag inte har kunnat bajsa före på grund av att kroppen helt enkelt inte är redo. Det ordnar sig dock förr eller senare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste väl att det fanns intresse! :) Jag kan då passa på att berätta att jag även alltid blir bajsnödig innan jag ska bada badkar... Haha.

      Att INTE bajsa - skräcken!!! :)

      Radera
  2. Finns inget så bajsframkallande som nervositet. Behöver bara tänka "anställningsintervju" så måste jag rusa på muggen!!

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!