13 november 2015

Hej Glass!

En kollega och jag håller på och planerar en workshop som ska ske på måndag. Vi ska få fram en massa idéer till en rolig grej, hehe. Vi har fått ihop ett gäng människor av olika kvalisort som ska jobba tillsammans och göra underverk.

Kollegan och jag är lite lika. Det kan vara bra. Det kan också bli lite tokigt.

Kollega: Vi måste få dem utanför att märka att det inte är ett vanligt möte när de kommer.
Jag: Mhm, okej.
Kollega: Vi kan ställa stolarna åt fel håll.
Jag: Ja! Och så får de ta av sig skorna!!
Kollega: Ja!! Och så tränger vi in dem i ett hörn!!
Jag: Ja!! Men... hm... Hur ska vi få dem till hörnet liksom?
Kollega: Just det. Ja, det kanske blir lite konstigt.
Jag: Men vi tar ett litet rum i stället!! Ett konferensrum för typ 8 pers, fast vi är 20.
Kollega: Ja!! Bra idé! Och så ser vi en inspo-film.
Jag: Ja, bra! Och sen får de presentera sig.
Kollega: Ja! Då kan vi ju gå in i det större rummet. Och så kan vi ställa stolarna i någon rolig form där! Typ en ellips, så att några sitter jättenära varandra.
Jag: Ja! Och så går vi laget runt. Men ska de verkligen köra det vanliga blablablabla?
Kollega: Nä, de kanske bara ska säga sitt namn.
Jag: Ja. Eller... Jag vet!!! De får tänka på ett ord som de förknippar med sommar. Och sen får de heta det ordet hela workshopen!
Kollega: Ja!!!! Hej! Jag heter Glass!
Jag: Ja!!! Och så svarar typ hela gruppen "Hej Glass!"!!!
Kollega: Eh... det kanske blir lite väl?
Jag: Ja, jo... kanske det.

Men på måndag då ska jag under ett par timmar heta Förväntansfull och njuta av att få göra lite annat än ingenjörsjobb på mitt vanliga jobb. Tjoho!

4 kommentarer:

  1. Hahahahaha

    //AKAF

    SvaraRadera
  2. Love it! Och låter mig inspireras *skriver hej glass i idéboken*

    SvaraRadera
  3. det VAR superkul!!! och sno på! :)

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!