16 december 2015

Gåbussen.

Idag gick jag i Bellas gåbuss för sista gången. Vi (mest jag) har bestämt att det får vara nog nu. Hon kan gå själv. Att det inte blev redan i höstas beror på att kompisen inte får gå själv. Det får hen fortfarande inte men nu orkar vi inte vänta ut det längre. Så. Planen är att Bella går tre dagar och åker bil två dagar. Jag har också tänkt att jag ska gå med henne en dag i veckan. För det är rätt så mysigt, och skönt.

Förutom när det är andra barn med som kräver underhåll och översyn. Och det är det ju för det mesta i en gåbuss.

Eftersom jag dessutom ska lämna Frida och Abbe på förskolan innan jag ska möta upp gåbusspassagerarna så blir det ofta en stressig morgon. Som idag. Men för det mesta går det ju bra. Men, det ska bli skönt att slippa.

I ett halvår i alla fall. För sen är det ju dags för nästa unge! Vi skickade precis in skolvalet till henne. Jojo. Tiden går. Minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!