1 december 2015

Önskelista.

Idag är det första dagen i adventskalendern. Kvällens uppdrag får bli att skriva en önskelista till tomten. Både Bella och Frida har börjat men jag tänker att de får renskriva och tänka efter. Sen postar vi den, till Tomten. Det får vara värt 7 kr.

Förra helgen var tjejerna och jag i Stockholm och hälsade på min bästa Åsa och hennes kids, där favoriten heter Molly. Mannen hade dragit på fotbollshelg så vi fick lugn och ro. Puh. Vi hade fredagsmys med tacos, gick på fotografiska som lördagsaktivitet och på söndagen hann vi med att träffa Sid, min systerdotterson. Världens gladaste och gosigaste bebbe!

I alla fall. På Bellas önskelista står det redan nu: Åka med mamma och hälsa på Molly.

Jag gillar det. Att det inte bara är prylar. Utan även att göra saker. Med på listan finns även "åka till spelhall med pappa" och "klättra med mamma". :) Men de kan vi ju inte skicka till tomten, det har hon gjort klart för mig. Så det finns även prylar på listan. Det gäller att dela upp önskningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!