15 december 2015

Simskolan.

Simskolan då.

Frida ÄLSKAR det. Jag var lite tveksam till hur det skulle gå, vi har varit och badat två gånger i hösten och helst vill hon ju ha puffar eller vara i någon vuxens famn. Hon doppar huvudet utan problem men har bara velat "sitthoppa" från kanten. Redan på första lektionen hoppade hon förstås ståendes från kanten. Kollektivet är bra (när det inte gäller trafiken). Grupptryck liksom.

Efter de första lektionerna sa hon hoppfullt "imorgon, då, då ska jag nog få lära mig att simma!". Liksom lite besviken att hon inte hade lärt sig det på en gång. Det är lite svårt att se vägen dit när man är fem år och ivrig.

Igår frågade jag hur det hade varit och hon svarade "samma, samma, samma, det är bara samma, samma hela tiden". Hehe. Visserligen men ändå inte. I eftermiddag är det min tur att gå dit med henne och då var det en vecka sedan jag kikade senast. Jag tänker att det ändå har hänt en del.

Kanske. kanske är det idag hon lär sig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!