20 december 2015

Söndag.

Söndag. Jag sitter i soffan. Ensam. De två humörsvängiga barnen drog just till kompisar men risken (hehe) att de snart kommer hem igen är överhängande.

Det märks att hela familjen behöver ledigt. Det bråkas mer än (japp, där kom de hem igen, gah) vanligt men det skrattas också mycket, och busas... och retas. Herreguuuuuud vad de kan vara jä(piiiiip!!!)iga. Jag blir galen. Och lägger mig i, och så blir det ännu värre. Gah.

Ni märker frustrationen va?! På de där fina, söta, snuttiga, kloka, ungarna. Typ. Och ändå gör jag inget annat än att längtar efter jullov så att jag kan få vara mer med dem. Hehe. :)

Men det är två dagar kvar. Skolan håller nämligen på till tisdag och Frida har simskolan. Men klockan 16:30 på tisdag drar vi norröver.

Imorgon ska jag jobba hemifrån, först med Volvo och sen med Ballabarn. På tisdag byter jag ut Volvo mot packning. Och på måndag måste jag också lägga till en julklappsfix. Tidsoptimist.

Barnen som kom hem pysslar nu i lekrummet och jag får sitta ensam i soffan, visserligen med påhälsningar ungefär varannan minut. Men ändå. Det känns ändå oändligt lyxigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!