29 december 2015

Vita mellandagar.

Igår var vi och gjorde Solbergsbacken osäker, hela familjen. Abbe fick för första gången prova slalom. Han var otroligt entusiastisk innan. Det gick över ungefär tio sekunder efter han hade fått på sig skidorna. Men vi körde förstås ändå. Jag fick upp honom i barnbacken med liften och någonstans på den korta färden gjorde jag något med min rygg/höft, som jag inte borde gjort. Ouch. 
Vi tog en sväng i stora backen också. MakeN hukandes över Abbe och jag hade hand om Frida. Det var inte mumma för ryggen/höften det heller. Så, efter det blev det ingen mer åkning för mig. Snöpligt. Abbe var rätt nöjd han med. Så efter fikandet hängde Abbe och jag i backen, han satt på en skoter i nästan en halvtimme och var sååå nöjd. 

I förmiddags bestämde vi oss för att ta en tur till Ö-vik. Bella behövde klippas och jag behövde en kiropraktor. Sagt och gjort. Abbe lämnade vi hemma hos farmor och farfar för att vi skulle kunna utföra ärenden lite enklare. Han trivs bra i pyjamas och pysslandes med farmor. 

Frida som också är en hemmakatt ville hellre stanna hemma och bygga Lego friends.

Det var otroligt vackert idag. Dimma och svinkallt.

Det är inte så mycket färg, inte ens i färgfotona, den här tiden...


Om man inte lyckas hitta en frusen sparklåda förstås. Uppochner.

Brrr...



Bella bus njöt av att få vara ensam med två föräldrar. Det har väl inte hänt på snart sex år...

Min coola unge som sliter ut skorna innan man hinner blinka. Och som för det mesta vägrar jeans.

Två legofilurer. 

Kiropraktorn, Stanley, knäckte så det stod härliga till och det kändes väldigt mycket bättre i hela kroppen. Men nu gör det ont igen. Jag hoppas att lite vila gör susen. Och anti-inflammatoriskt.

Och frissan då! Jodå. Rosa och lockigt!


2 kommentarer:

  1. Coola fina Bella!! Och jättehärliga vinterbilder!
    Och roligt för Bella att få vara ensam med er! Och härligt för Abbe och Frida att få varsin farförälder att leka med :)

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!