11 januari 2016

Flunsan.

I fredags morse när jag väckte ungarna hävdade Bella bestämt att hon inte skulle till skolan, för att hon var sjuk. Jag trodde först att det berodde på att det var dags för årets första ensam-promenad till skolan. Så vi tjafsade lite, tills jag tog tempen och den visade på 38.

Vi lämnade småglinen på förskolan och gick hem igen. Jag vobbade till 14-tiden då makeN kom hem och avlöste. I lördags var Abbe och Frida ute med makeN i snövädret och åkte pulka. Efteråt tog de ett bad och sen var Abbe väldigt spak. Och kall om händerna, och blek. Trots bad... Jaha, 38,5 visade tempen på.
På söndagsmorgonen hade även Frida feber och Abbe låg stadigt på strax över 40 grader hela dagen, och natten. Med krupp dessutom. Han sov i princip hela dagen. Även Frida gick och tog en frivillig vila efter lunchen.

Jag kände redan på morgonen att träningsvärken från lördagens roliga yogapass inte bara var vanlig träningsvärk utan mer muskelvärk och ledvärk... Någon gång efter lunch passerade jag 38 i temp också. Jag sov typ hela eftermiddagen. Och luftrören är rossliga till tusen.

Bella piggnade till under dagen igår och har varit feberfri idag. Abbes feber har sjunkit till 38 och han känns pigg igen, lite krupp är fortfarande kvar. Fridas temp har ökat till närmare 40 nu ikväll och hon har haft väldigt ont i pannan. Som tur är har Alvedonen hjälpt henne.

Jag ligger strax under 38 och börjar känna mig lite piggare men har tagit det väldigt lugnt idag... Spenderat mest tid i soffan. Det har blivit väldigt mycket boli de här dagarna...

Imorgon ska Bella till skolan och makeN till jobbet - han har hållit sig frisk så här långt! Småglinen och jag får vara hemma och kurera oss ett tag till.

Så börjar vi det här året. Med soffhäng, bolibompa och en och annan piggelin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!