13 januari 2016

Hälsan, gluggen och balansen.

Idag friskförklarade vi den här skruttan. 

 Hon ser lite pillemarisk ut, tycker jag...

Aningens alltså.

Hon har nämligen något att visa...

Första tanden har tappats! Och ersatts av en vuxentand. Eller vuskentand, som vi säger...


Det hann egentligen inte bli någon riktig glugg... men lite går det att stoppa ut tungan i af. 

 Det var väldigt roligt när hon tappade den... vi (mest jag, kanske, hehe) satt och vickade på den efter middagen. Den har varit lös väldigt länge och vi såg ju att tanden bakom hade kommit upp. Tanden var väldigt lös och Frida försökte vicka och vicka så att den skulle lossna. Och jag med fick testa. Plötsligt sa hon "tänk om den bara skulle lossna om jag gjorde så här!" Och så tryckte hon till tanden med tummen och den for ut med ett swooosch.

Och Frida blev så paff att hon inte visste om hon skulle skratta eller gråta, så hon gjorde både och. Jag fick ett fnissanfall så att tårarna sprutade för att hon var så rolig, den lilla filuren. Hon vill förstås gå upp och visa Bella, som också engagerat sig i den lösa tanden. Frida berättar och Bella blir så himla glad för Fridas skull - hon vet ju att Frida har längtat efter att tappa den där tanden.

Jag blev så varm i kroppen, när jag såg och hörde Bellas omtanke om Frida.. och när hon frågade "hur gick det till? berätta!!"...

Just det, sen har vi ju det där med högerbenet. Vi har slarvat lite på sistone, med träningen. Det känns som att vi har kommit långt ändå. Det är väldigt stor skillnad från när vi började. Jag skriver "vi" men det här har visst fallit på makeNs lott. Det är han som kämpar på med henne. Tur man är två... jag är bra på att komma ihåg andra saker... tror jag.

Vi (makeN) har hittat de här braiga lekmattorna som vi (makeN) kan göra olika banor med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!