28 januari 2016

Kalasplanerandet.

Imorgon är dagen då alla bitar ska falla på plats inför kalaset. Jag ska städa, handla alkoholhaltiga drycker och lite extra korvbröd som jag missade vid onsdagens storhandling och så ska vi åka till ett ställe och hyra några extra bord och stolar. (haha, jag är så trött så först skrev jag stol och bolar - men reagerade när stavningkontrollen ville göra om det till bölar...).

I alla fall. Jag har bakat massor med chokladigt och satt mamma på att baka citronigt samt matiga pajer, även syrran fixar pajer, makeN fixade tomatsoppa nu ikväll och jag har handlat annat ätbart för flera tusen kronor... Så. Nu gäller det att alla håller sig friska så att de kan komma, och att alla är jädrigt hungriga när de kommer.

Jag börjar bli laddad. Och pirrig. Men nu ska jag gå och lägga mig, i tid, så att jag inte är ett vrak på lördag. För då vill jag minsann vara på alerten. Det är ju min sista dag som 30-nånting...

2 kommentarer:

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!