9 februari 2016

Ditten o datten.

Okej, nu är det lite sådär för mycket igen på jobbet och hemma. Folk (barn, två stycken) fyller år och inte en endaste liten present har inhandlats trots att den första händelsen äger rum på torsdag, ja, nu på torsdag... och den andra torsdagen efter och också måste fixas till nu, eftersom vi åker till fjällen på lördag. En veckas fjällsemester, som vi bara har bokat stuga till och resesällskap. Men när vi ska åka, om vi ska stanna över på hotell, var maten ska handlas, och när...  och det där med packningen... när ska vi hinna med det? Allt är ytterst oklart. Men det ordnar sig.

På jobbet är det smarta mål som ska skrivas, både personliga och för arbetsgrupperna och så är det leveranser i projekt och ännu en workshop som ska planeras och utfärdas den här veckan, och så är det krav som ska skrivas och  mail som ska svaras på och ditten och datten. Ni vet ju. Så, jag kanske inte alltid hinner andas på jobbet men jag asgarvar i alla fall varje dag. T ex igår när jag skrämde skiten ur en kollega så att han bara vrålade rakt ut, länge. Och ja, jag är ingen god människa. Jag skrattar gärna ÅT folk. Så tårarna sprutar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!