9 februari 2016

Vardagsbestyr.

Det är många som undrar hur jag hinner med allt. Folk tror att jag är väldigt effektiv.

Då kan jag avslöja att det finns en sak som jag är väldigt dålig på. Det är hämtande från skola/förskola. När jag kommer samtidigt som en annan förälder så är det alltid jag och mitt/mina barn som går sist därifrån. Även när det gäller att hämta Bella på skolan.

Igår hade vi något slags bottenrekord med hela 45 min från att jag kom till dagis till att vi kom till bilen.

Det gick jättefort att hämta Abbe från hans förskola. Det brukar visserligen gå ganska fort, runt 5-10 min. Jag brukar ta med hans kläder till Fridas avdelning, som ligger med bara en dörr emellan, och så klär vi på ytterkläder där. Båda barnen samtidigt.

Igår ville Frida följa med en kompis hem. Det gick inte. Då ville hon följa med en annan kompis hem. Det gick inte heller. Då ville hon inte gå hem. Jag lockade, pockade, hotade, mutade, distraherade. Till slut började hon klä på sig. Men då ville inte Abbe längre. Då skulle han dricka vatten, hoppa från bänken, prova Fridas vantar, slänga bort andra barns mössor... Så då fick jag locka, pocka, hota, muta och distrahera igen.

Till slut var vi äntligen på väg till bilen. Väl framme vid bilen blir Abbe väldigt besviken (dvs förbannad) för att det är en annan bil än den pappan lämnade honom i på morgonen (som var en lånad XC90 där han hade fått sitta framåtvänd på barnkudde... och nu var det ju återigen den baktåvända bilbarnstolen). Så då fick jag locka, pocka, muta, hota, distrahera, igen... Och till slut var vi på väg och klockan var 45 min senare än den var jag parkerade.

Men så har väl inte ni det? Ni är väl de som är snabbast ifrån förskolan? :)

Dessutom skulle jag laga en maträtt, Blomkålscurry, till middag som skulle ta 25 min men som visade sig ta 70 minuter. Och som barnen naturligtvis vägrade äta. Och som inte var så god.

Så kan det vara, en helt vanlig måndag.

2 kommentarer:

  1. Jag är supersnabb när jag hämtar. De andra tycker nog att jag hysterisk. :) //Challan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag fattar det! Jag hade faktiskt tänkt skriva "Speciellt Challan." :D

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!