18 mars 2016

Balla magar.

När vi ses, Ida & jag, så blir det alltid lite mindre som hinns med än vad vi har planer för. Två tidsoptimister. Obotliga. 

Men. Vi har skrattat, så tårarna sprutat. Och jag har fotograferat, och hon har modellat. Så tålmodigt så. Vi hann också med att träna, äta snabblunch på stan och medan Ida stack iväg och skrev på kontrakt för ett hus hon och hennes man just köpt, så satt jag på ett fik och skrev en artikel till Min Husbil i Sverige. När jag precis var klar med artikeln kom Ida till fiket och vi fikade en stund innan det bar iväg för att köpa hämtmat. Vi ilade hem till dem och tog lite familje-gravid-foton och sen var det dags för mig att ta med mig hämtmat och sätta mig på tåget. 

Full fart med andra ord. Och vad vi inte hann med var väl att jobba riktigt så mycket som vi tänkt och att slappa så mycket som vi hade hoppats på... Men, vi hann i alla fall med det viktigaste; att träffas, prata, skratta.

Några av bilderna från fotograferingen kommer här, resten kommer att läggas upp på ballabarn-bloggen.



Och så en fnissbild.

Tåget fick stopp i Herrljunga men nu har vi en prognos på att få komma härifrån inom en kvart, vi har stått still i nästan en timme. Zzzz. Jag hann visserligen jobba ikapp en hel del och har uppdaterat fotobloggen med bebisbilder också. Men, nu börjar jag bli nöjd... Ska plocka fram en bok och hoppas att resten av resan går smutt. När vi nu väl kommer iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!