14 mars 2016

Helgen som var kalas.

Tjoff! sa det, så var helgen över och vi har en vägg in till tomrummet.

Kalasandet var finemang. 9-åringarna var ljuvliga och 6-åringarna lite mer bergodalbana. 40-åringarna var fantastiska. Och lillgrisen var söt.

Det var otroligt skönt att lämna hemmet och gå på lördagsmiddag. Barnen tittade på mello och tjatade om popcorn och sörjde att Dolly Style inte var med. Vi vuskna pratade om barnen och njöt av lugnet som uppstod emellanåt. Jag var ensam om att tycka att rätt låt vann. Heja Frans!

Igår hade jag utedag. Första på länge. Bella och jag tvättade två väldigt smutsiga mtb:s och jag monterade ihop min nya pärla, en pendlarcykel. Vi får se när den ska få invigas. Nu saknar jag bara en heldämpad mtb så är min cykelpark intakt. Hehe.

Så. Jag var trött när jag äntligen la mig igår. MakeN och jag har börjat se True Detective så... det blev inte riktigt så tidigt sänggående som jag hade tänkt. Fast. Det var ju lätt värt det. :)

Och nu är det måndag eftermiddag och bara snickarna och jag är inne. Abbe och Frida leker ute, hej vår! Och det var ju skönt att promenera hem från förskolan idag!

1 kommentar:

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!