2 april 2016

Dagbok från en barnfri vecka.

Så hur blev det då?!

Eftersom jag inte bloggat så fattar ni nog att det varit fullt upp. :)

Söndagen: Började med att rensa ur vårt sovrum och flytta ner sängar och sängbord. Efter ett par timmar tog vi en cykeltur och jag fick äntligen inviga min nya, fina, coola, snabba cykel. Därefter fortsatte vi omflyttningen och kom fram till att det nog ändå var Frida som skulle få vårt gamla sovrum. Vi höll på till strax efter 20:30 och avslutade sen kvällen med ett avsnitt av House of cards.
Mycket bra dag! Både nytta och nöje!

Måndag: Jobbade 7-17, veckohandlade, kollade grillar på K-Rauta och var inte hemma förrän strax före 19. Slängde i oss mat och jobbade sen med omflyttningen några timmar innan vi avslutade kvällen i soffan framför True detective. La oss alldeles för sent efter en lite för stressig dag.

Tisdag: Jobbade 8-16:30, stannade på Mio på vägen hem för att köpa en huvudgavel till vår säng, plus lite lampor (lullull) för att mysa upp allas sovrum. Vid det här laget var vårt sovrum nästan helt klart, det var bara pyntet kvar och det fixade makeN genom att hänga upp flera tavlor och foton. Fridas rum var också klart men Abbes hade mest blivit tömt hittills.

Onsdag: Jobbade Volvo, åkte hem och fixade med huset. Lekrummet rensades och hyllor skruvades ner där och upp i barnrummen. Det blev många varv i trappan upp och ner med grejer och hit och dit med skräp. Abbes rum hann bli klart och även Bellas rum fick en liten facelift.

Torsdag: Köpte med oss frulle från Donken (vi älskar deras McMuffin Sausage & Egg... :D) till jobbet. Vi hade tänkt att sluta lite tidigare den här dagen, men sen drog det ändå ut på tiden och vi var inte hemma förrän efter 17:40 typ. Vi hade tänkt åka till Ikea och köpa garderoberna till det nya tomrummet men kände att vi inte skulle hinna montera dem och plus att hela huset såg ut som ett bombnedslag. Så vi surade och velade en timme, och åt lite mellis-middag... sen kom vi (jag) på den briljanta idén att vi kunde åka till Ikea och köpa garderoberna och sen montera när tillfälle ges. Då skulle vi kunna städa/röja på kvällen + att jag behövde attesterat tidkort + fota till jobbets fototävling och dessutom välja ut och redigera.... och komma på VAD som skulle fotas på temat "kantig". Så, det kändes rätt hopplöst och trist och blä ett tag. Men vi tog oss i kragen och var rekordsnabba på Ikea - tack plocklista!!! Man bara bockar i på nätet vad man ska köpa och så skriver man ut en lista på var de ligger på lagret.
Vi hann med det vi skulle (förutom att träna...) och somnade rätt nöjda med vad vi åstadkommit.

Fredag: Bästa dagen! Jag jobbade Ballabarn och bråkade med externa hårddiskar som inte funkade och svor över det mesta. Men, jag tog mig tid att träna en timme, styrketräning och jag njöt en stund i solen på altanen. Vid 14:30 fick jag ledigt, tog en dusch, bytte om och tog kollektivtrafiken in till stan där jag mötte upp makeN vid 16. Vi fikade lyxfika och gick sen på stan i flera timmar!! Jag shoppade!!! Vid 20-tiden gick vi till restaurang Somm där vi bokat bord. Jag fick presentkort där av mina fina kollegor i 40-årspresent och nu var det äntligen dags att casha in. Vi åt fem fantastiska rätter med några smarriga munsbitar där emellan, vi drack lite vin, pratade och njöt i flera timmar.

Lördag: Sov ut!!! 9 timmar. Gick upp vid 9, makeN gick ut och trummade och jag tog min cykel på en liten runda innan vi mumsade amerikanska pannkakor, drack juice och kaffe, framför ett avsnitt av House of Cards. Efter en dusch och lite röj så är vi nu på väg söderut igen efter de där efterlängtade ungarna.

Kontentan av veckan: Det har varit skitjobbigt! :D Inte bara att vara ifrån ungarna utan för att vi satte så höga krav på allt vi skulle hinna med. Vi har prioriterat bort träning, slappande och matlagning till förmån för att fixa med huset. Men fasen vad skönt det är att vi hann så långt! Alla barnens rum är klara, städade och mysiga. Vårt sovrum är färdigt, förutom huvudgaveln som kommer om ett par veckor. Det som är kvar är att montera garderober samt att flytta ur kläderna från klädkammaren in i garderoberna. Det ska nog gå att få till, så småningom. :)

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot att få gå husesyn och inspektera resultatet :)

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen! Vi är väl hemma om någon timme! :)

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!