15 april 2016

Komfortzonen.

För ett par veckor sedan påbörjade jag min mentala träning för att ta ett kliv ur komfortzonen. Ni har väl hört talas om Designhjälpen? Om inte, gå genast in på Instagram och börja följa dem. Det är ett konto som drivs av Hanna & Martin Wendelbo där de har samlat en massa designers/konstnärer/hantverkare/fotografer/mm som skänker bort en/flera av sina prylar. Designhjälpen lägger upp en bild på det som skänks och den som först kommenterar med "köper", får köpa verket. Pengarna går dock inte till säljaren, utan direkt till Röda korset. Just nu samlar de/vi in pengar till katastrofen i Syrien.

I alla fall, jag har följt Designhjälpen nästan sedan de startade i höstas och för ett par veckor sedan var jag och tränade med ett tjejgäng i Skatås. En av tjejerna var Hanna och jag berättade att jag var imponerad av det hon gjorde. Efter lite tvekan sa jag att jag kanske också kunde bidra, med fotografier. Hon blev glad och sa att jag fick maila henne.

Det tog en vecka att få iväg mailet. Sen tog det kanske en vecka att få svar. Och sen ytterligare en vecka att välja ut bild/er och skicka iväg på framkallning. Idag har jag stoppat dem i ram och fotograferat dem, mailat Hanna och nu väntar jag bara på att de ska komma ut på @Designhjalpen och sen se om någon vill köpa dem...

Det här var de två bilder jag till slut valde.

Original.

Och så här kommer det se ut på instagram.

Och så nästa original.

Och så här blev det i ramen och så kommer fotot se ut på instagram.

Det är alltså bara själva fotot som säljs, inte ramen och lullullet :).

Det här gjorde också att jag fick tummen ur och skapade ett instagram-konto som bara ska bli ballabarn-bilder. Där heter jag förstås @ballabarn och det går bra att följa mig där.

Jag har aldrig sålt några bilder så här förut, inte heller marknadsfört mig, så det var det som var mina stora steg ut ur komfortzonen. Nu känns det väldigt bra, och pirrigt!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder!! Gillar båda men den med It's gonna be a bright, (bright), bright (bright) sunshiny day mest - för där hör jag det liksom i huvudet :)

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!