25 april 2016

Pattkläm.

Idag har jag varit iväg på min första mammografi. Och många till ska det förhoppningsvis bli. Det var inte på något vis en angenäm upplevelse för kroppen, men för knoppen är det skönt att veta att man blir kollad. Det är ju fantastiskt att vi har den möjligheten. Och så enkelt, jag fick hem en kallelse, åkte dit*, åkte hem. Behövde inte passa telefontider, behövde inte komma ihåg att det skulle göras. Det var bara att glida med på räkmackan.

*sen så råkade mammografiapparaten (som jag idag har lärt mig heter "mammomat" :)) gå sönder så jag fick åka till sjukhuset i centrum i stället. Men det gick bra det med. Hellre det än att passa en telefontid för att boka ny tid ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!