15 april 2016

Rummen.

Vårt nya sovrum... med väldigt mysig lampa i taket...

Utsikten från nya sovrummet. Hej kontoret!

Från sovrummet mot teverummet.

Vi målade med Kalklitir i sovrummet också. En ljusare nyans. Den ute i vardagsrummet är Emma och den i sovrummet är Leo. Det blir väldigt bra tycker jag.

Det är inte så stor skillnad mellan de två men Leo är väl aningen ljusare (syns mer här än i verkligheten), och kanske lite blåare.

In med säng och sängbord.

MakeN har hängt upp tavlor och jag har satt upp krokar. Vi väntar på sänggavel och sen är det väl lite lullull kvar innan det blir myspysigt.

Vårt gamla sovrum, nästan tömt.

Utsikten från gamla sovrummet... tak och en skymt av sjön.

Och så inflyttat med det som blev Fridas grejer.

De har ju haft alla leksaker och pyssel tillsammans förut men det mesta är rätt åldersanpassat så uppdelningen blev inte så svår. Och de vet ju att allt är allas :)

Kläder, spel och leksaker i en ordnad röra. Och fina postern från FineLittleDay som Frida fick i present av sin fadder.

Frida och Abbe is no more. Nu är det här Abbes rum.

Men det är väl det rum som är mest likt hur det sett ut tidigare.

Hyllan stod där när Bella och Frida delade rummet, sen fick den komma ner en sväng och vara i lekrummet men nu är den tillbaka igen.

Och jag vet. Det är lite stökiga bilder, grejer som inte ska vara där har simmat in i bild.... men jag är ju ingen inredningsfotograf utan en dokumentärfotograf, hehe.

Hur som helst. Vi fick en massa nya rum i ett svep och det känns som att alla i familjen är väldigt nöjda med detta.

1 kommentar:

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!