4 april 2016

Ryggen.

Nu har jag tränat tre veckor med Lofsan-gruppen och det känns fortfarande väldigt bra. Okej, jag har lite myror i brallan och är lite otålig med att jag skulle vilja springa. Men, jag har i af fått tillåtelse att cykla, så länge det inte går utöver de träningspass jag får av min coach, Louise.

Jag tränar 3-4 pass per vecka, de tar 30-60 min per gång. Det är bara styrka och det handlar om att få hjärnan och musklerna att samarbeta. Jag har bra kontroll över bålmuskulaturen när jag gör de flesta benövningarna (knäböj, utfall, hopp) men lite sämre när det kommer till ryggövningarna. Vissa övningar är hur lätta som helst medan andra känns helt omöjliga.

Det har blivit oerhört mycket bättre i ryggen de här veckorna! Jag tror att det är tack vare Louise men också knäckningen och inläggen. Jag är fortfarande lite stel en stund på morgonen och ibland om jag har suttit för länge (t ex i bilen) eller efter cyklingen. Men det går över mycket fortare nu tycker jag.

Så. Hoppet spirar, och otåligheten likaså. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!