19 maj 2016

Tummen ur.

Det finns saker som man brukar säga "det måste vi fixa". Ganska länge kan man säga så. I alla fall om "man" är jag. T ex så har jag lovat barnen att de ska få klippa sig, det började jag lova i mars. Och så har vi pratat om att vi borde vaccinera oss mot TBE, nu när det börjar komma till västkusten också. Det har vi sagt sen Bella var typ 3 år. Dvs i 6 år. Hrm.

Och igår!!! Jag ba'. Jag gör't. Nu gör jag det. Två samtal senare så har jag bokat både klipptid och vaccination. Det tog ungefär 2 minuter att ringa samtalen, inklusive att gå in på nätet för att hitta telefonnummer. Så imorgon eftermiddag kommer jag ha tre nyklippta ungar och på onsdag kväll kommer jag ha tre gråtande ungar. Wihooo på det!

Dessutom tog jag i förra veckan tag i att kolla upp några födelsemärken jag funderat över (ingen fara) och så har vi målat om huset. Eller VI har inte målat om huset. Vi gör ju inte sån't. Vi betalar andra för att göra det åt oss. Det har vi också pratat om att vi borde fixa, i åtminstone 5 år. Nu är det klart, och nästan betalt.

Den där tummen i röven, den är mycket irriterande att ha där. Mycket bättre att använda den till andra saker. Så, nu är det bara det där med nya bilder till nya väggen som ska fixas. Och så lite andra grejer på listan... men ändå. Tummen är ur, för stunden.

1 kommentar:

  1. Nu fick jag också en tumme ur och beställde också vaccination. Även om det inte är så vanligt förekommande härnere så är det ju bra att ha. De sa väl till dig att det inte blir fullgott skydd i år?

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!