11 juni 2016

Badia.

Okej, vi tar lite Italien igen då. Med finkameran.

När vi närmade oss Badia så blev det plötsligt kallt. Och det fanns snö i naturen. Gah! 

Men sen åkte vi ju nerför några hundra höjdmeter, och då ordnade det till sig. 

Kurviga vägar med berg i bakgrunden.

Alta Badia - regionen där vi cyklade.

Mäktiga moln. Mäktiga berg.

Jag hade aldrig med kameran på turerna. Den är lite för tung för det. Men att dokumentera det hårda jobbet efteråt är ju minst lika viktigt. :)


Tvätta, tvätta.


Blåsa torrt på känsliga ställen (kedjan, dämpare, bromsar)

Även den egna bakdelen kan behövas vaskas av ;) 

Lerprickar och saligt leende. Same, same.

Vyerna och Badia-byn i bakgrunden. Nöjd cyklist i förgrunden.

 Byn och bergen. Bakom den gröna skogen cyklade vi första dagen.


Som sagt, det är inte bara cyklarna som behöver tvättas efter passet.

Vi var väldigt omoderna och skrev vykort!!

Det var riktigt roligt! :)

En väldigt, väldigt god och glutenfylld pizza.

Min käraste.

Sista dagen tog makeN en extra runda medan jag tog mig en promenad runt byn.

Det finns olika leder som utgår, eller passerar, byn. Det är lätt att följa lederna och det finns massor med olika!

Lite Sound of music- känsla med kullarna och de gula blommorna.

Till vänster i bild ligger vårt hotell.



Den lilla piazzan med pizzeria och lite andra småaffärer.

Det var fem fina dagar vi fick tillsammans. Jag är väldigt tacksam och glad för den presenten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!