2 juni 2016

Bröllopsdagen.

Just det. Bröllopsdagen. Hur blev den? Säkert många av er som legat sömnlösa och funderat på det! Inte?

Det började med att tåget från Knivsta blev vääääälidgt försenat. Jag skulle ha varit hemma 23:30 men kom hem först 01:45. Som tur var hade jag och makeN bytt så att han skulle lämna så att jag kunde sova ut. Trodde jag.
Klockan 06:30 blir jag väckt av Bella som undrar när vi ska gå upp.
Jag, yrvaken: jag har ingen aning, kolla med pappa. Zzzz.
Bella: Var är han då?
Jag: Jag vet inte! (börjar ana oråd) Kolla om elbilen är hemma.
Bella: Eh... näe!!
Jag: Men va fan. Ge mig min telefon!
Ringer makeN
Jag (sur, mycket sur, och trött): Jaha! Var är du då? Jag skulle ju få sovmorgon!!!
N: Eh. På jobbet.
Jag: Vi skulle ju byta. Du skulle ju lämna. Jag kom hem två i natt (överdriver, lite)!!! Jag har inte sovit!!
N: Oj då. Du kanske kan sova sen?
Jag: Jaha! Hej då.

Så. Så romantiskt började dagen. Men jag fick iväg ungarna och gick hem och la mig och sov ett par timmar till. Sen cyklade jag mountainbike i två timmar med Annie... som bröt av kedjan så att hon fick springcykla hem igen... och vi konstaterade, skrattande, att vi lär oss något varje gång vi är ute!

Någonstans här fick jag ett fint "förlåt-mig -sms" från makeN och såklart gjorde jag det. :)

På eftermiddagen tog makeN barnen till frissan och sen åkte jag och lämnade dem hos fyrmänningarna. Vi skippade cykelturen den kvällen och frossade i räkor och House of Cards i stället.

MakeN fick ett restaurangbesök på Fäviken-magasinet i bröllopspresent (med mig, och utan barn). Jag fick mtb-cykelskor!! Båda blev lika glada :)

Dagen efter, (förlovningsdagen, 11 år sedan) hann vi med styrketräning/trummande och en cykeltur, och finfrukost, innan vi hämtade barnen igen.

På eftermiddagen tog vi med ungarna till restaurang Pinchos och det största äventyret var att åka både buss och pendeltåg. Själva restaurangbesöket var snabbt avklarat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!