4 juni 2016

Gluten-tolerant.

Den här resan låtsas jag att jag tål gluten. Bara så ni vet. Jag njuter av croissant, pizza, rostat bröd, pasta, färska frallor och av att livet är så mycket enklare när jag inte hela tiden måste vara på min vakt... Läsa innehållsförteckningar, fråga efter glutenfria alternativ, äta mindre god mat...

Magen håller sig hittills bråkigt stabil. Den var inte helt snäll innan, och den är inte överförtjust i sportdrycker och energibars. Men från morgonen fram till middagen tycker jag att den är helt okej. Sen bråkar den lite, men inte mer än bråkiga perioder annars.

Den är lite till och från, min mage. Jag hade en bra period nu i vår som höll i sig ganska länge men den gick över för ett par veckor sedan.

Alltså. Jag brukar verkligen inte fuska men jag ville testa lite. Eftersom jag inte märkte någon skillnad när jag slutade med gluten så kanske jag inte märker om jag äter lite heller. Vi får väl se. Det är inget jag rekommenderar någon annan förstås, men jag vill prova.

På måndag när vi kommer hem igen så är det glutenfritt som gäller igen. Så, jag passar på och njuter till dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!