13 juli 2016

Första semesterdagen.

Sov ut! Tills jag vaknade av mig själv 8:50. Tjoho!

Åt frukost.
Klippte gräset.
Tränade, Cooper-test.*
Duschade.
Lunchade.
Tog bilen till stan.
Fick ansiktsbehandling i 90 min. Tack Anneli & co! :D
Fikade på mysigt fik.
Strosade.
Försökte lämna blod.**
Åkte hem.
Kollade jobbmailen (10 min).
Fixade med ballabarn.
Bloggade.

Och nu ska jag in och äta kvällsmat framför Blacklist på Netflix. Imorgon bitti ska jag promenera med en av grannarna redan kl 7:45. Sen ska jag ballabarna och packa. Tjoho.

*) Cooper-test: Värm upp, spring så långt du kan på 12 min, nedvärmning. Idag kom jag 2,23 km. Vilket jag är supernöjd med!!! Det var min fjärde löptur sen jag slutade springa i februari/mars. De första tre har varit backintervaller men nu kände jag att jag ville testa detta. Det är en bra markering av vilken form man är i. Det här var mitt sämsta resultat av de fyra gångerna jag testat, men ändå det jag är mest nöjd med. :)

**) Skulle börja med att lämna blodprov för att de skulle kolla blodvärdet. Sköterskan stack för djupt/fel. Så då var den armen körd. Då fick det bli stick i fingret i stället. På första försöket fick hen inte ut ens en halv droppe. Nytt försök, nytt finger. Hen stack och fick knappt ut ngt här heller, fick be om hjälp. En droppe kom ut. Glädjande nog var mitt blod i toppform! Jag hade ett järnvärde på 141!! Jag tror aldrig jag legat så högt! Då så. Dags för att sätta nålen för att lämna själva blodet. Hade fått höra av en annan sköterska att jag hade en väldigt fin ven. Men, det gick ändå åt skogen. Hen stack ut den genom armen och så var det kärlet också kört för denna gång. En annan sköterska kom till undsättning och frågade om jag orkade prova första armen en gång till. Det gjorde jag. Det gick också åt skogen. Så. Fem stick till ingen nytta. Men jag fick en fin skål i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!