17 juli 2016

Hösten.

Ja. Alltså. Jag vet. Man ska inte ta ut oro och sorger i onödan. Men det kanske är bra att ha lite tid på sig att göra upp en plan. När man vet att man går mot mörkare tider.

Det här är vad jag just nu vet om hösten:

  • Abbe ska börja på storbarnsavdelningen. Han ska sluta sova middag och lära sig hur det är att vara ett större barn. Nya kompisar, nya rutiner. 
  • Frida ska börja nollan. Nya lokaler, nya kompisar, nya rutiner. 
  • Bella ska börja nytt fritids, klubb 3-5, som hon inte alls är sugen på att göra. Hennes nuvarande fritids har varit fantastiskt och hon är inte alls sugen på att byta.
  • Jag har ny tjänst som kräver mer närvaro (både mental och fysisk) och det är många nya saker som jag ska lära mig, både administrativa uppgifter men också en massa mjuka delar och förstå vilket mandat jag har att göra vad i vilken situation...
  • Jag ska jobba 100% Volvo. Ingen återhämtningsdag.
  • Frida ska hjärtkateteriseras i oktober.
Typ så. Vad tror ni? Behöver vi upprätta någon slags katastrofplan för att undvika massiv tröttma/sammanbrott/utbrott/sömnbrist/...?

Men okej då. Nu tar vi semestern först och passar på och njuter och vilar upp oss. Så att vi är redo för hösten. Men en resa att se fram emot när mörkret är som tätast känns som en god idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!