21 augusti 2016

Re-cap.

Okej. Jag lär inte vinna några priser som flitigaste bloggaren för tillfället. Jag tänker på en massa saker som jag är med om och saker som ungarna säger, och gör... som jag så gärna vill skriva om. Dels för att roa er förstås, men främst för att det är så himla roligt att ha de här minnena nedskrivna. Jag går ofta tillbaka i bloggen och kollar vad som hände då, och vad sa de så, och hur vad Bella när hon var 3 år... Lite så.

Så jag vill blogga, jag vill berätta. Ta kort och lägga upp och se hur ungarna växer och frodas. För min egen skull åtminstone.

Imorgon MÅSTE jag i alla fall fotografera. Det är ju Fridas första skoldag!!! Vi har haft inskolning i veckan och det har gått bra. På måndagskvällen pratade vi om hur det varit i skolan och Frida tittade på mig och sa: Mamma, det var bara jag som hade packat ryggsäcken! JAG ÄR SÅ REDO!!!!

Och det är hon verkligen. Min lilla filur. Skolmogen.

Abbe började på storbarnsavdelningen i måndags och han gjorde det med en förtvivlande gråt. Han var sorgsen ända in i själen. Hela han skakade av gråt och han krampkramade mig hårt. Ville inte släppa. Bella och Frida var med eftersom vi skulle gå till skolan med dem efteråt. Vi stannade en stund men när vi gick fick en fröken ta honom i knät och trösta. (Fast jag vet inte om det är så värst mycket tröst när någon säger "du är ju en stor pojke nu"... men i alla fall, han fick sitta i hennes famn). När vi kom ut andades Bella ut och sa: DET där var JOBBIGT mamma!! Ja, det var det... Jag var alldeles tårögd jag med.

Bella börjar nytt fritids, Klubb 3-5, och är ovan vid de nya pedagogerna och att det är så många barn. Men när vi gick hem var hon glad över allt det fanns att göra och att de nya pedagogerna verkar bra.

Och jag då! Jag fick en mjukstart i veckan. Min chef har inte varit på plats och inte alla mina medarbetare heller så det har varit hyfsat lugnt. Jag hann kolla igenom mailen i lugn och ro och har haft mina första medarbetarsamtal. Varannan vecka har jag 30 min samtal med varje medarbetare, så det blir 3,5 timme samtal i veckan. Det är inte utvecklingssamtal utan mer för att kolla av läget, har hen det hon behöver, hur är arbetsbelastningen, behövs det stöttning, hur ser kommande veckan ut... Typ så. Det är en av de sakerna som jag tycker ska bli så himla roligt med det här chefandet - att få praaaata. De första två samtalen flöt på fint så jag hoppas att det kommer fortsätta så :)

Imorgon fyller makeN 40 år. Jag fick lägga fredagskvällen på att hitta presenter och nu är även jag redo för den stora dagen. Han firar med att åka till jobbet i ottan och sen blir det middag vid havet. Han hämtar kidsen och jag möter upp med kebab :) Det blir fint det!

I helgen ska vi på 40-årskalas för min bästa vän Challan, och hennes man. Mina föräldrar kommer upp och ska vakta barnen medan vi förlustar oss.

Men hörni. Nu tar jag kväll och gör mig redo för veckan som kommer.

2 kommentarer:

  1. Anna som satt en stolsrullning bort förr i ti'n22 augusti 2016 11:06

    Tips: min svärfars chef tar promenader under sina medarbetarsamtal, med de som vill. Låter så himla skönt tycker jag, blir nog mer avslappnat då.

    Jag kanske borde komma tillbaka till Volvo nu och få dig som chef :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet!! Jag har planerat för detta! Jag tänker att det ska bli mycket bra med all vardagsmotion!! :) Tänker också att det är bra för problemlösning med promenader.
      Kom till Volvo!!!! :)

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!