30 augusti 2016

Vård av bus.

Idag kom säsongens första vab. Det var det stora buset som var hängig med ont i halsen och hosta. Nu framåt kvällen blev det krupphosta i stället och hon har övergått till att väsa som en orm. Jag hör henne rosselväsa från makeNs säng...

Vab-dagen idag blev något rörig. Jag var på gymmet strax efter 06 för att träna med kompis. Jag hade fått förvarning om det kanske, eventuellt skulle bli vab men det var jag som skulle vara tidig, och träningsdejt var bokad, så jag åkte. Vid 7 stämplade jag in på jobbet, och hade kollat med makeN som du tyckte att läget var ok, så i stället för att hämta datorn startade jag mötet som skulle börja 07:15. Jag veeeet, det är inte alla som tycker att det är okej att chefen bokar möten klockan 07:15, men det finns ett par i alla fall. :) I alla fall. 7:30 ringer makeN och säger att jag nog får komma hem i alla fall. Gah. Mutter, mutter.

Så, jag stämplar ut strax efter 8 och åker hem. Jag jobbar lite, spelar kort med buset, jobbar lite, spelar Råttfällan, äter lunch och röjer i köket. Sen knör vi in oss i bilen och åker till jobbet igen, där vi träffar makeN på parkeringen. Han tar med sig barnet hem och jag stämplar in och jobbar några timmar till.

Imorgon blir det nog inte riktigt lika flängigt. Men vab verkar det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!