19 september 2016

Dag 2, del 1.

Vi satte klockan på strax efter 6 för att hinna äta frukost innan det var dags att väcka Frida. Frida fick order om att inte äta efter 24 och inte dricka efter 07. Frida vaknade vid 6:30 och fick ett glas O'boy, som hon drack vid 6:55. 

Vid 7:30 vinkade vi hejdå till gänget och åkte iväg. Vi hade tid klockan 8:30 och hann leka en liten stund innan det var dags att gå till avdelningen. 

Väl på avdelningen fick Frida en säng, och de berättade lite om vad som ska ske idag. De frågade om Frida ätit eller druckit ngt. Bara O'boy, sa vi. Ojdå, sa dem.

Det var tydligen bara klar vätska som var okej att dricka. Gah. Det kanske jag egentligen visste, om jag hade tänkt lite djupare. Men min hjärna gjorde inte det.

Så. I stället för att ingreppet just nu skulle vara i full gång så sitter vi och väntar. Som tur var gick det i alla fall att planera om... Gah. Så, nästa tid vi har att passa är 10:45. Ingreppet beräknas ta ca 2 timmar.

Frida tyckte att det var okej att leka lite extra i alla fall...




Just nu sitter vi på rummet och Frida spelar Bamse-spelet med sin pappa. Och jag, jag bloggar jag. 

Over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!